Select Page

اگر قصد حمل بار و یا جا به جایی اثاثیه منزل خود را دارید قبل از هرچیز باید با مباحث اصلی حوزه باربری و تعاریف دقیق آن آشنا شوید. در ادامه با ما همراه باشید تا با برخی از این اصطلاحات در حوزه باربری آشنا شوید.

انواع تعاریف برای باربری

باربری را میتوان به صورت عمومی، جابجا کردن وسایل برای منازل ادارات و یا سازمانها تعریف کرد. ترابرد باری (Freight transport) فرایند فیزیکی ترابری کالاهای اقتصادی، فراورده‌های تجاری و محموله‌ها است. تعریف دیگری نیز میتوان برای باربری داشت که جابجا و منتقل کردن وسایل از یک مکان به مکان دیگر است. از آنجا که باربری یک امر کاملا نخصصی است و ممکن است در صورت رعایت نکردن اصول آن خسارات جبران ناپذیری را متحمل شوید، بهتر است از شرکت های باربری کمک بخواهید.

انواع روش های باربری

 

مشاهده قیمت باربری در آر بی بار

عناوین و اصطلاحات مهم در حوزه باربری

در حوزه باربری ممکن است با برخی واژه ها رو به رو شوید که برایتان ابهام آمیز باشد. ما برخی از مهمترین اصطلاحاتی که در این حوزه وجود دارد را برایتان گردآوری کرده ایم:

شرکت باربری

به شرکت هایی گفته می شود که مسئولیت حمل و نقل بار شما را بر عهده می گیرند. این شرکت ها معمولا بار را به طُرق مختلف زمینی، دریایی و هوایی منتقل می کنند.

 

شرکت اتوبار

به شرکت های اطلاق می شود که مسئولیت باربری را بر عهده می گیرند. اینگونه شرکت ها معمولا مسئولیت های حمل بار به صورت بین شهری را بر عهده گرفته و اساس کار آن ها عموما حمل و نقل به صورت زمینی می باشد. شرکت آر بی بار با مجهزترین امکانات بسته بندی و حمل و نقل و همچنین کادری مجرب آماده خدماتی همچون حمل اثاثیه منزل و باربری محله های مختلف تهران به شما عزیزان است.

بسته بندی بار

بارگیر

به بخش هایی از ماشین ها و وسایل نقلیه ای که برای حمل وسایل و کالاها استفاده می شوند، بارگیر گفته می شود .

باندل

به وسایل و بارهای چوبی و فلزی مانند لوله های قطر با قطر و وزن کم گفته می شود.

عداتول

به بارهایی با تراکم بالا اطلاق می شود مانند بارهای برنج و نمک و … .

بار فله

به وسایلی گفته می شود که بسته بندی مشخصی ندارند ولی باید با تجهیزات و ماشین های ویژه ای جا به جا شوند.

فریت

به وسایلی که به خارج از مرزهای یک کشور منتقل می شود فریت بار می گویند.

بار متحرک

بارهایی را بار متحرک می گویند که در هنگام جابجا کردن آن ها در داخل وسایل نقلیه حرکت کنند مانند جابجا کردن انواع دام و طیور.

بار عام

به بارهایی که دارای شکل و مقدار مشخصی نباشند بار عام گویند.  مانند انواع بشکه ، جعبه ، کارتن ، سیمان ، قیر ، شکر ، لوله ، چوب ، میلگرد و … .

بیمه باربری

به منظور تضمین سلامت بار، شرکت های حمل و نقل موظف هستند در صورت بروز هرگونه خسارت به بار آن را به وسیله بیمه نامه جبران کنند.  بیمه نامه ها برای وسایل ارزشمند بسیار ضروری هستند.

کارگو

اگر افراد بازرگان و تولید کنندگان قصد این را داشته باشند که کالاهای خود را به کشورهای دیگر صادر نمایند برای این کار معمولا از روش های دریایی و هوایی برای باربری استفاده می نمایند. به این روش کارگو گفته می شود و در این روش کالاها باید به شیوه های خاصی بسته بندی شوند. روش کارگو یکی از مرسوم ترین روش های حمل و نقل و انتقال بار به کشورهای دیگر می باشد.

باربری در تهران